ייעוץ התנהגותי להורים

גישה מוכחת מדעית שמניבה תוצאות בפרק זמן קצר ומחוללת שינוי ארוך טווח

הגישה הייחודית של מרכז רולידר מבוססת על 25 שנות ניסיון קליני ועל מחקרים קליניים מוכחים
הגישה מחוללת את השינוי הרצוי ביעילות ובתוך זמן קצר
כל תוכנית מותאמת אישית לאתגרים שעומדים בפניכם, ההורים, ולקשיים שאתם חווים
אתם לא לבד – הליווי שלנו איננו רק תאורטי אלא גם מעשי, בביתכם ובמסגרות החינוכיות
התמיכה בשטח עוזרת לכם לבסס את החלת השינוי בכל היבטי החיים
"בבית שאין בו כללים הגורל משתולל, המזל מתעכב והמקרה מבקר. אבל בבית שיש בו כללים, הגורל עושה מה שאומרים לו, את המזל לא צריכים והמקרה נשאר בחוץ, דופק וצועק ולא יכול להיכנס."מאיר שלו, מתוך הספר כימים אחדים

הנחת היסוד שלנו

הדמויות המשמעותיות בחיי הילדים הם מחוללי השינוי האפקטיביים ביותר. על כן, באמצעות גישה אפקטיבית שמספקת פתרונות מעשיים אנו מלווים ומנחים את ההורים, ולעיתים גם דמויות משמעותיות נוספות, לא רק בתאוריה אלא גם בפועל בזמן אמת. בדרך זו, אנחנו מסייעים לכם ליישם את השינויים הנדרשים עד שיושרשו ויהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי השגרה שלכם.

התהליך

תוכנית הכוונת ההורים של מרכז רולידר מחוללת שינוי בפרק זמן קצר ועל פי רוב כוללת בין שניים ל-12 מפגשי הכוונה. התוכנית מותאמת אישית לכל משפחה ומשלבת מפגשים במרכז יחד עם ליווי ותמיכה מעשית בשטח עד להטמעת השינוי. בהתאם לצרכים הייחודיים של כל משפחה, הטיפול עשוי לכלול הדרכה וסיוע טלפוני, מפגשים בקליניקה והנחיה בבית או במסגרות החינוכיות.

הקשיים החינוכיים

הגישה מציעה פתרונות יעילים ורגישים למגוון רחב של סוגיות וביניהן סרבנות וחוסר שיתוף פעולה, קשיי שינה, הרגלי אכילה לא בריאים, יחסי אחים שמעכירים את האווירה המשפחתית, בעיות וקשיים לימודיים, הפרעות קשב וריכוז, חרדות, קשיים חברתיים, בכי והתקפי זעם, וכן הלאה.

השלבים

הטיפול עושה שימוש בכלים מוכחים מדעית להשגת השינוי הטיפולי הרצוי ומבוסס על עקרונות ניתוח התנהגות ועל ניסיון קליני ומעשי רב שנים.
1

מפגש אבחון עם שני ההורים

בשלב הראשון נבקש להבין לעומק מה הם האתגרים והקשיים שאתם, ההורים, מתמודדים איתם, וכיצד אתם מתנהלים עם ילדיכם. נלמד להכיר את הילדים, נבין מהם על הקשיים והאתגרים שאיתם הם מתמודדים בסביבות שונות מחוץ לבית, ונערוך סקר מוטיבציה שישמש אותנו בתהליך הטיפולי. מידע זה יאפשר לנו להכין תוכנית אישית שמתאימה לילדיכם ולקשיים הספציפיים שלהם, תוכנית שתיקח בחשבון גם קשיים נסיבתיים ואובייקטיביים וגם את יכולת התמיכה של הסביבה המשמעותית בילדים.
2

הצגת תוכנית הליווי האישית

מיד בתום פגישת האבחון יתברר לכם בדיוק כיצד יתנהל תהליך ההדרכה, כמה מפגשים הוא יכלול, מה הם סוגי ההדרכה המתאימים לכם וכמה כל זה יעלה.
3

ליווי מקצועי

כבר מהמפגש הראשון תקבלו הדרכה צמודה שתכלול מפגשים בקליניקה ובמידת הצורך גם ליווי וסיוע טלפוני, מפגשי הכוונה בבית ואף סיוע מול המסגרות החינוכיות. בכל שלב בתהליך ההדרכה נעזור לכם ליישם את הכלים שניתנו הלכה למעשה. הטיפול ההתנהגותי והליווי המקצועי מתבצעים בקליניקה ובסביבה הטבעית שבה פועלים הילדים, כלומר בבית, בבית הספר ובסביבות אחרות. הטיפול כולל הנחיה וליווי של כל הדמויות המשמעותיות ובכללן גם אחים, מדריכים, מורים ובני משפחה מורחבת.

אף על פי שכל תוכנית היא ייחודית ומותאמת אישית, מטרותינו הן תמיד זהות – ראשית לטפל בקשיי הילדים ברגישות הראויה ולחולל שינוי בתפקודם ובהתנהגותם; ושנית להקנות להורים כלי התמודדות עם התנהגויות שונות ולסייע להם לחנך לאחריות אישית, לשליטה עצמית ולאיפוק.
דלתנו תמיד פתוחה בפני הורים למענה על שאלות ולמתן חידודים במידת הצורך. עם סיום התהליך הופכים ההורים להיות חברים במרכז רולידר וככאלה, מוזמנים להשתלמויות ולסדנאות שאותן יוזם המרכז.

צוות המומחים

המומחים והמנחים במרכז רולידר הם מנתחי התנהגות מהמעלה הראשונה אשר הוכשרו במיוחד לתהליך האבחון והליווי הייחודיים שלנו.
  • הוכשרו במדעי ההתנהגות והפסיכולוגיה
  • בעלי תארים אקדמיים מתקדמים
  • משתלמים באופן עקבי ומתעדכנים בחידושים מחקריים וקליניים בניתוח ובטיפול התנהגותי
  • הוכשרו ביישום המודל הטיפולי הייחודי של פרופ' רולידר
  • בעלי ניסיון עשיר בטיפול במשפחות ובהדרכת סטודנטים לניתוח התנהגות בגישת רולידר

לקוחות מספרים

שאלות נפוצות

באופן כללי, משך הטיפול על פי מודל רולידר הוא קצר מועד בהשוואה לטיפולים אחרים בקשיים זהים. על פי רוב הטיפולים נמשכים בין חודש לשלושה חודשים, כאשר הדבר תלוי גם במידת שיתוף הפעולה של ההורים וצוותי החינוך המעורבים בטיפול.

בהסתמך על תוצאות מחקרים מדעיים בניתוח התנהגות ועל פי ניסיוננו הקליני העשיר, הדמויות המשמעותיות בחייהם של הילדים הן אלה שביכולתן לחולל שינויי התנהגות משמעותיים אצל הילד המטופל. למעשה, אנחנו מטפלים בילדים באמצעות הוריהם מפני שהאינטראקציות שמתקיימות בין ההורים והילדים הן אלה שמחזקות את ההתנהגות הלא רצויה ועל כן אם האינטראקציות לא ישתנו, גם ההתנהגות לא תשתנה.

במקרים שבהם כל הגורמים השותפים לתהליך הטיפול מגיבים בעקביות ובשיטתיות, ומיישמים את ההמלצות הקליניות באופן רציף, אחוזי ההצלחה הם גבוהים מאוד.

מודל רולידר מבוסס על ההנחה שהמטפלים הטובים ביותר של הילדים הם הוריהם. לכן אנחנו מטפלים בילדים באמצעות הנחיית והכוונת ההורים. ההחלטה אם ינכח הילד בפגישה הראשונה וכן בפגישות אחרות, מתגבשת לאחר קבלת הפרטים הראשוניים באשר לסיבת הפנייה. בדרך כלל, איננו זקוקים לילד בפגישה הראשונה שכן כך מתאפשר לנו לשוחח עם ההורים והמבוגרים המשמעותיים האחרים בניחותא, ולקבל את האינפורמציה הדרושה להבנת הבעיה הספציפית. בהמשך, ובמיוחד לפני תחילת התהליך, אנחנו מכירים ומשתפים גם את הילד.
במקרה שאחד ההורים איננו מוכן להגיע לפגישת האבחון, תתקיים שיחה עם המנחה הקליני. חשוב לציין ששינוי משמעותי ייתכן כאשר כל המעורבים בחינוכו של הילד שותפים ומתגייסים לתהליך. אחרת, סיכויי ההצלחה יורדים משמעותית ואתם עלולים לבזבז את כספכם ואת זמנכם.
כן בהחלט. תהליך הליווי והכוונת ההורים נותן מענה לכל קושי הקשור בהתפתחות או בהתנהגות הילד, בין אם רגשי או התנהגותי, כאשר הטיפול מותאם גם לילדים הסובלים מליקויי למידה או הפרעות קשב וריכוז. הליווי איננו כולל טיפול בבעיות רפואיות.
כל המנחים במרכז עברו הכשרה מקצועית בשיטת רולידר והם מומחים בעלי ניסיון רב. פרופ׳ עמוס רולידר מפקח, מעורב ומלווה את המנחים משלב האבחון ולאורך כל תהליך ההדרכה.